Wednesday, November 27, 2013

MASALAH WANITA

MASALAH KEKERINGAN??

Puncanya bila saluran mulut rahim tersumbat atau pangkal rahim berkerak. Bila syahwat naik air mazi keluar tapi tak dapat mengalir ke laluan faraj kerana kering disebabkan pengambilan jamu perapat tanpa rempah mencairkan lendir.. Ini berlaku kerana kebanyakan pengeluaran moden menggunakan manjakani atau kacip fatimah semata-mata di dalam penghasilan jamu perapat dalam mana-mana peoduk di pasaran Malaysia ataupun Indonesia.

KENAPA JADI BEGINI??

~ Kos yang murah dan dijual dengan murah termasuk kehebatan packaging dan kos-kos pengeluaran kilang mesin.

~ Permintaan pasaran dimana kemahuan memakan jamu ketat semata-mata tanpa mahu pening kepala dan panas, takut tindak balas keguguran rambut atau sebagainya.

Penghasilan jamu yang sebenarnya adalah membersihkan dalaman rahim dari tersumbat dengan kerak-kerak lendir dan secara automatik faraj akan menjadi sempit.

Itulah jamu senbenarnya. Zaman sekarang ramai wanita mendapat kanser pangkal rahim dan kebanyakan doktor atau perubatan moden menyalahkan jamu kerana pangkal rahim tersumbat dengan kotoran. Ianya memang benar kerana jamu tersebut tidak dapat membantu membersihkan dalaman seperti JAMU AKU DARA dan produk-produk SUSUK DARA berfungsi. Kekeringan ini berlaku kerana air mazi tidak dapat turun ke laluan faraj dan dinding faraj rapat. So sememangnya sakit dan memerlukan pelincir..

MARI SAMA-SAMA RAWAT MASALAH KEKERINGAN NI...

InsyaAllah, #produkJSD ada penyelesaian..





PUNCA - PUNCA HAID BERLEBIHAN DAN BERPANJANGAN LEBIH DARI BIASA

Ketumbuhan bukan kanser. Wanita yang mengalami keluaran darah haid yang berlebihan atau berpanjangan daripada biasa, tandanya ada penyakit, khususnya jika keluaran darah haid yang banyak disertai dengan senggugut. Gangguan haid seperti ini jika melibatkan wanita dalam usia 30 tahun hingga 50 tahun keatas, mungkin menandakan sesuatu penyakit tumbuhan bukan kanser pada pangkal rahim seperti ‘cervical polyp’ atau dalam rahim seperti ‘fibroid’ atau ‘Adenomyosis’.Cervical polyp adalah daging sangat kecil berwarna merah berbentuk bulat yang tumbuh di merata-rata tempat. Fibroid ialah ketumbuhan yang teksturnya kelihatan seperti sabut kelapa apabila dikupas. Ia boleh membesar dengan banyak jika dibiarkan.
Kanser Pangkal Rahim. Apa yang lebih menakutkan lagi ialah tumbuhan kanser rahim atau pangkal rahim. Ia boleh menyebabkan pendarahn berpanjangan keluar dari faraj.
Penggunaan alat perancang keluarga. Wanita yang menggunakan alat dalam rahim (IUD-Intra-Uterine Device) juga boleh mengalami masalah pendarahan yang berpanjangan dan berlebihan. Mereka yang menggunakan kaedah suntikan atau ‘implant’ hormon sebagai cara mencegah kehamilan kadang-kala mengalami maslah perdarahan bersifat sedikit demi sedikit tetapi berpanjangan.
Kehamilan luarbiasa. Keadaan ini mungkin juga menandakan kandungan yang terancam nak gugur..

No comments:

Post a Comment